Miten saada itsensä lämpimäksi? Mitä tehdä kun P-A-L-E-L-E-E ja tekee mieli vaan kääriytyä vällyjen alle?

Vastaus: Urheilla!

Mä oon luullu että mun palelu johtuu siitä iltaisin kun oon heti töiden jälkeen menny esim hiihtään ja saanu hien pintaan, mutta en oo hyökännyt heti suihkuun lämmitteleen vaan odotellu iltaa ja saunaa. Kunnes eilen töiden jälkeen eka söin, koska oli niin hirmu nälkä ja sen jälkeen kääriydyin sohvalle vällyjen alle kirjan kera. Silti mua P-A-L-E-L-I. Iho oli sillä kuuluisalla "sian lihalla". Ajatus hiihtämään lähdöstä tai lenkille menosta hirvitti. "Mähän jäädyn pystyyn tuonne ulos!" oli mun päällimmäinen ja ainut ajatus. Tunnin siinä sulattelin ruokaa ja luin kirjaa. Senkään jälkeen kello ei ollut vasta kuin neljä niin ei se auttanut muuta kuin ottaa itseä niskasta kiinni, Pentinkin takia ja raahautua lenkille. Päätin että jos lämpenen parin kilsan jälkeen niin menen yhdestä tietystä risteyksestä vasemmalle kääntymisen sijasta suoraan ja teen ihan uudenlaisen rundin. Tiesin että reitti on pidempi mutta en epäillyt hetkeäkään etteikö Pentti jaksaisi. Omaa jaksamista tosin epäilin (selän takia) ja otinkin kännyn jo kotona mukaan että voin hätätapauksessa soittaa A:n hakeen raadon tienvierestä kyytiin. =D  Hyvin jaksettiin molemmat. En voinut vastustaa loppuvaiheessa hölkän kokeilemista. Kunto ois riittänyt hölkätä vaikka loppumatka mutta jätin kahteensataan metriin koska selkä ja vasenjalka tykkäs huonoa niinkuin arvelinkin käyvän (oli vaan pakko testata). Loppumatkan kinkkasinkin sit kotiin.. Kotiin päästyäni ja jonkin aikaa sisällä oltuani rupesi paleleen uudestaan. Ei sinänsä mikään yllätys, olinhan saanut taas hien pintaan ulkona. Ainut keino vilun päättämiseksi ennen saunaan menoa oli kaivaa vatsapenkki esille. =) Jo loppu palelu..

Pena oli väsynyttä koiraa loppu illan.