Lueskelin tuossa eilen uusinta Juoksija lehteä ja siellä yhdessä jos toisessa artikkelissa hoettiin tavoitteiden asettamista. Miten ne on tärkeitä ja motivoivia. Pitää olla päätavoite ja sitä ennen välitavoitteita ja jne! Huooooh!

Onko pakko jos ei taho?

Itse olin vuosi sitten tähän aikaan kipeä. Kuljin vinossa ja kumarassa tuntien itteni vanhaksi raihnaiseksi mummoksi, jälleen. Laukkasin niin osteopaatilla, kiropraktikolla kuin naprapaatillakin. Neljäs ja viimeinen vaihtoehto fysioterapeutti vasta auttoi ja toi helpotuksen useiden käyntien jälkeen. Ainut mitä ei tarvinnut itse maksaa oli fysioterapeutti käynnit. Muut meni omasta pussista. Halpaa..jep. 
Toipumisen jälkeen kun pikku hiljaa rupesin ottaan varovaisia juoksuaskelia niin sillonkin muistan lukeneeni samaa diipa daapaa. Muista asettaa tavoitteita! Eh. Olin jo silloin ja olen edelleen sitä mieltä etten niitä tarvitse. Ei kaikki tarvitse. Mua motivoi se että mä pystyn.

Mä juoksen koska pystyn siihen. Kykenen.

Mulla se ei aina ole itsestään selvää. Sitä takaraivon perukoilla odottaa milloin seuraavan kerran kosahtaa, sillai kunnolla. Täysin hiljaa se ei ole nimittäin koskaan. Yksittäisiä päiviä ehkä. Sen kanssa on oppinut elämään. Näillä mennään. Joten pitkän aikavälin tavoitteet tuntuu sulalta hulluudelta. Sellaset viimesen päälle lukkoon lyödyt. Mitkään kisatavoitteetkaan ei oo mun heiniä. Miks maksaa ittensä kipeäksi että pääsee juoksemaan kun sen voi tehdä ilmaiseksikin?? Mä en sule pois esim maratonia, mutta voisin juosta sen ihan hyvin yksikseenki. Ilman kisaa, jos sille päälle satun ja mies suostuu huoltajaksi. ;) Nii ja selkä antaa juosta niin paljon että kannattaa edes yrittää. Ei sitä ikinä tiedä, mutta mitään tavoitteita mä en aseta. Tyyliin "Juoksen vuonna 2016 kaksi puolikasta ja yhden kokonaisen" *pyörittelee silmiään*.

Lyhyellä aikavälillä tulevat jutut on ok, mutta pitkiä mä en kaipaa. Sitä paitsi eikö ne aseta vaan hirveitä paineita? 

Tempaisin ja ostin muuten ne toiset 2XU pökät..  Pinkkii kehiin!

IMG_0567.jpg

Noilla on hyvä syhkiä menemään. :)