Oon yrittänyt tällä viikolla ottaa enemmän ja enemmän ohjelmaan liikuntaa. Hitaasti, mutta varmasti. Kävelyä, joogaa, venyttelyitä ja pyöräilyä.Niin ihana kuin pyöränselkään oli eilen päästäkkin niin pitää vissiin vältellä sitä vielä hetki. Sekin kun on istumista. =/  Tuo mun kipuhan on siis tosiaan kankusta takareiteen 99% ja aiheuttaja siis toisin sanoen hyvin tod. näk. iskiashermo.

"Iskiaksen syynä voi olla selkärangan välilevyn rappeuma tai pullistuma. Muita yleisiä syitä iskiaksen synnylle ovat muun muassa selän ylikuormittuminen jatkuvasti tai selän vahingoittuminen tapaturmassa, pitkäaikainen istuminen päivittäin, lihavuus, ahtauma lannerangassa, kasvaimet selkärangassa, selkänikaman siirtyminen jostain syystä pois samasta linjasta muiden nikamien kanssa, lihavuus ja diabetes."

Teksti tuolta -> KLIK. Tuolta voi käydä lukemassa lisää. Se on vaan jännä mun kohdalla, että vaikka tää alkoi istualteen niin istuminen ei satu. Kävely sattuu alussa, mutta sekin loppupeleissä helpottaa. Menee vaan hetkin kun pääsen "vauhtiin".

Paikalleen ei saa jäädä. Se tahtoo aina unohtua akuutin kivun vaiheessa. Varsinkin kun nyt oon niin vinossa. Mun liikkuminen näyttää nimittäin välillä aika "vammaselta" / hankalalta, mutta antaa näyttää!

Eilisen pyöräilyasu. Hyvin tarkeni polkea. Tuli ehkä vähän liikaakin vaatetta. :) Oli ihana syhkiä pitkästä aikaa menemään ja mikä parasta, selkä kesti hyvin. Mutta joo.... pyöräilykin on istumista..

WP_20141002_005%5B1%5D-normal.jpg

Vihiluodon rannassa kävin pitkästä aikaa. =)

WP_20141002_010%5B1%5D-normal.jpg

Tästä se lähtee. Pikku hiljaa! Ja joogakin on alkanut, jee!