Nyt on tullu juoksumatolla jynkytettyä useempi kerta ja on kyllä hyvä kapistus. Selkä ei oo ollu moksiskaan. :)
Sitä oon vähän ihmetelly että miten kukaan ei oo kyselly miks mä moisen kapistuksen hankin. Tyyliin.. "Miks, kun ethän sä oo juossut muutenkaan kuin silloin tällöin?!" Edes mies sillon kun sanoin että haluan ja ostan nyt maton. Kysy vaan että "Ootko sä tosissas?" kun sanoin että kyllä niin sano vaan että Ok ja rupes kaverina tutkiin vaihtoehtoja.

Nii miks mä sit hankin sen? Yks sana: Selkä. Selkä aina turhan usein ulkona juostessa ilmottelee itsestään ja kipeytyy sit ennemmän plus jostain kumman syystä lonkka myös. Mä kuitenkin tykkään juosta, joten se että en ole pystynyt on ottanut aivoon. Asfaltti ja jää kun on helvetin kova alusta juosta, jopa hyvillä lenkkareilla. Tuossa ProFormissa kun on huippu tason vaimennus ja muutenkin matto joustaa enemmän niin oon pystynyt treenaan sitä mitä rakastan ja missä haluun kehittyä. Oon aina tykännyt juosta. Nuorempana juoksin lyhyitä matkoja ja kuvittelin ettei musta ole pitkän matkan juoksijaksi ollenkaan. Näköjään lyhyen matkan juoksijakin voi kehittyä ja opetella pidemmille matkoille mikä itestä tuntuu edelleen ihan ihmeelliseltä että pystyn ja jaksan juosta jopa 14km. Pidempää en oo testannu, mutta katsellaan tässä josko joku kerta yritän.. ;) Ennen 1km yhtenäinen juoksu tuntui jo mahdottomalta.

Tällä hetkellä en merkkaa liikuntapäivityksiin esim matkojen pituuksia. Pyrin tällä hetkellä kehittämään vauhtia ja kestävyyttä, joten matkan pituus on sivuseikka. Pari kertaa olen testannut nyt matolla cooperin. En muista yhtään oonko koskaan aikasemmin moista testannut. Koulussahan sitä taidettiin testata "minicooper" eli puolet virallisesta 12 minuutista, eikä kyllä ole hajukaan mikä oli tulos.

Eka testi (12.3)

120320131160%5B1%5D-normal.jpg

Toka testi.. (15.3)

150320131185%5B1%5D-normal.jpg

Ihan jees tulokset. Tuon toka testin jälkeenkin jäi vielä sellanen fiilis että kaikkiani en ihan antanut eli uskoisin että kolmas testi tuo jälleen parannusta. Pitää kesällä sit testata ulkona urkitsalla. Sehän onkin sit ihan oma lukunsa, mutta tuossa matolla voi harjotella vauhtia sitä varten =)

Matto juoksun jälkeen näkymä on ollu yleensä tää... =D

140320131178%5B1%5D-normal.jpg