Varmaan mää oon bataattia joskus jossain maistanut, koska sellanen mielikuva mulla on että se on makeaa. Tai sit oon kuullut. En tiiä, mutta itte en oo siitä koskaan mitään valmistanut. Eilen kun kauppalistaa suunnittelin ja mm mietin mitä voisin tehdä evääksi muuta kuin ainaista leipä+rahka+hedelmä yhdistelmää. Pari edellistä viikkoa söin sitä kukkakaali+parsakaali+kesäkurpitsa+kana ruokaa. Ei sitäkään kehtaa kovin montaa viikkoa putkeen syödä. Piti keksiä jotain uutta. Mitään raskasta ruokaa en tahdo töihin raijata koska mulla on istumatyö. En siis juuri liiku paikaltani niin kulutuskaan ei ole isoa. Jostain syystä tuli bataatti mieleen kun mietin vihannes vaihtoehtoja ja siitä melkeen suoraan sosekeitto kun mietin mitä siitä vois valmistaa.

WP_20150323_002%5B1%5D.jpg

Joten eikun tuumasta toimeen.

WP_20150323_009%5B1%5D.jpg

Helppo kuin mikä tehdä. Ohje tuolta -> KLIK

Ainekset

  • 400 g bataattia
  • 2 keskikokoista perunaa
  • 1 porkkana
  • 1 sipuli
  • 2 valkosipulinkynttä
  • 5 dl vettä
  • 12 tl suolaa
  • 12 tl rouhittua mustapippuria
  • 14 tl jauhettua cayennepippuria
  • 2 dl Arla Keittiö maustettua emmentalruokakermaa (itse käytin Valion 3juustonkermaa 2.5dl)

Ja ai että kun oli hyvvee! Enpä uskonut sanovani noin kun en yleensä tykkää yhtään makeasta mausta ruuassa. :) Pippurina käytin valkopippuria kun musta oli loppu ja cayennepippuriakaan ei ollu. Sopivasti olin saanut tulisuutta. Mulla oli kylkiäisenä omena että syön sen lisäksi, mutta en jaksanut kun oli niin täyttävää ruokaa.

Söin töissä kera raejuustokasan. :)

WP_20150324_001%5B1%5D.jpg