Eilen oli se kiropraktikko aika. Olo eli kivut ei häipyneet, mutta syy löytyi eli jotain positiivistakin. Ongelma vaan oli että Ulla (kiro) oli niin lyhyt (158cm) että ei päässyt mun "päälle" painamaan luuta paikoilleen. Ristiluu noussut vasenta lantioluuta vastan ja nostaa sitä samalla ylöspäin aiheuttaen kivun. Sen takia tää tuntuu kokoajan kävellessä, makoillessa, seisoessa... Se epäili että mulla on ollut tää jo pidempään "pois paikoiltaan/vinossa", mutta nyt vaan jostain syystä rupes tuntumaan enemmän. Selasin tuossa äskön tätä blogia ja edellinen selkäkipu on ollut helmikuun alussa vasemmalla puolen. Tullut vaan kun oon normisti kävellyt eteenpäin. Samoin se kesäkuun alun vasemman reiden sähköisku kun näin tähtiä johtui varmaan tuosta samasta kun potkasin sitä palloa. Nyt vaan tosiaan meni "lopullisesti" huonoon asentoon kerta kipu jäi päälle. Noh, nyt vaan pitää löytää kiropraktikko joka saa sen paikoilleen. Soitinkin tuossa Ullan kollegalle ja se nauroi kun kysyin melkeen ekana minkä pitunen se on?! =D  Ymmärsi kyllä sit syyn kun selitin tilanteen. Nii ja se kiroprattikko Ulla päivitteli kun ei oo ikinä nähnyt näin kieroa kuin minä sen vastaanotolla. Muistutan kuulemma V kirjainta. Yleensä jengillä on alakroppa suorassa mutta yläkroppa sojottaa johonkin suuntaan. Mulla keskivartalo keskellä (tosin vasen lantio koholla) ja ylä ja alakroppa sojottaa molemmat vasemmalle. Great great.......

Tuo lantion vinous jo pidempään selittäis aika paljon. Oon ihmetellyt jo pidempään (pari vuotta) miks mulla juostessa usein väsyy/rupeaa tuntumaan lonkkaluissa. No, miksiköhän....

luuranko-normal.jpg

"Ristiluu on selkärangan perusta. Sen kallistuma aiheuttaa kuvassa näkyvän, usein monia vuosia kivuttomanakin pysyvän kehon virheasennon." (Kuva ja teksti täältä -> KLIK)   Tuo kuvan virheasento näyttää muuten NIIIN tutulta. Oon vaan aatellu että "mun kroppa nyt vaan on vino/olkapäät eri paria"

No, nyt näyttää olevan se vuosi kun kipu pamahti päälle. Ihmettelen vaan että miten oon voinut juosta näinkin pitkään tän kanssa. Puolimaratoninkin läpi kivuttomasti?? =O

EDIT 30min myöhemmin: Muistin tuossa yhtäkkiä että olihan mulla myös alkukesästä selkäkipuja ja rupesin kaiveleen uudestaan blogia. Kesäkuun puolessa välissä rupes vaivaamaan. Oli tullut vaan yhtäkkiä yöllä. =/ Tää on se pääsyy miks pidän tätä blogia. Pysyy asiat muistissa!!