Eilen oli jälleen fysioterapia. Tyyppi on todella asiansa osaava ja ollaan päästy jo jyvälle mikä mun ongelma on. Läksyt kasvoi 6 liikkeeseen. Niillä pyritään herätteleen mun lomalla olevaa vasenta puolta. Jep! Mun vasen puoli kropasta, lähinnä selästä alaspäin on päättänyt mennä lomalle. Tätähän on jatkunut jo 3kuukautta. Noiden 6 liikkeen tarkoitus on sanoa unikeolle että LOMA ON OHI! =/   En muistanut eilen kuvata ja havainnollistaa sitä teille. Mun vasen puoli ei nimittäin ota käskyjä vastaa. About yhtään eli siitä tulee tuo loma. Se on todella helppo näyttää teille.. yritän muistaa tänään. :) Tosiaan 6 kivutonta liikettä ollaan jo löydetty jolla pyritään herätteleen... ja ne on nämä..

DSC_0313%5B1%5D.jpg

Tässä liikkeessä polvea ja käsiä painetaan toisiaan vasten. Ei siis vaan pidetä vaan painetaan. Tuntuu takareidessä.

jumppa.jpg

Tässä nostetaan ja lasketaan jalkaa. Tuntuu ahterissa. Jalkapohjien pitää olla kosketuksissa toisiinsa.

DSC_0316%5B1%5D.jpg

Tämä on enemmän yleisliike. Tuttu myös joogasta. Lantio, selkä, takareidet..Mulla pitää ja on tuossa kuvassa polvien välissä pieni jumppapallo. Helpottaa liikkeen tekemistä eli vie kivun pois kun saan puristuksen.

DSC_0318%5B1%5D.jpg

Sama liike mutta jalat kauempana. Raskaampi. Yksi aste raskaampi vielä on kun tuosta ojentaa toisen jalan ilmaan. Sitä en vaan pysty tekemään vasemmalla puolella. Ei pysy... se loma nääs. Pallo jälleen polvien välissä.

DSC_0319%5B1%5D.jpg

Samantyyppinen liike mitä napra antoi, miinus eteentaivutus. Se on ehdotomasti kielletty. Ideana tässä on suoristaa selkä ja nostaa jalka niin ylös kuin kivuttomana pystyy. Herättelee takareittä/kankkua ja venyttää hermoa. Kuvasta näkee hyvin että suorassa en ole vaikka sitä yritinkin. Lantio on takana ei alla missä sen pitäis olla jos oisin suorassa.

DSC_0322%5B1%5D.jpg

Tämä liike on puhtaasti mun kierolla lantiolle. Sormet on lonkkaluiden päällä seuraamassa liikettä. Eli eteentaivutus suoralla selällä. Ei saa pyöristyä ja näköjään oon onnistunut ilman peiliäkin ihan hyvin. Jee.. =D Tän kun onnistuu tekeen oikeen niin mun lantiokin menee tuossa asennossa oikeeseen asentoon. Tarkotushan siis ois että saatais oikenemaan se pysyvästi. Pääsisin suoraan.

Tuo lomahan aiheuttaa siis sen että olen vinossa ja siitä vinoudesta johtuu kivut. Sainkin kinesioteipit selkään muistuttamaan minua olemaan (istumaan) selkäsuorassa. Teipit rupeaa siis kirraamaan kun menen lysyyn.

DSC_0324%5B1%5D.jpg

Notkoselkä mulla ei kuulemma ole. On vain huono ryhti, etenkin siis istuessa. Sanoi että todennäköisesti opittua. Rupesin miettimään asiaa lenkillä, että mulla huonoryhti?? Muahan on ennen sanottu seipään nielleeksi kun oon ollut niin suora. En oo päässyt lysyyn! Ehkäpä siksi oonkin huomaamattani opetellut olemaan "niinkuin muutkin". En niin tikussa.... Oh! Stupid me! =D

Eilen oli jälleen vuorossa leukoja. Tällä kertaa piti tehdä 10 eri tavalla. Tein settejä 2 eli 20 leukaa. Tässä video 2 setistä-> KLIK . Kerrankin onnistuin negatiivisissa älyttömän hyvin. Onnistuin tulemaan ekaa kertaa todella hallitusti alas. Jesh! Joka vedossa yks jalka vetokumissa. Jalkasuorana.

Toissapäivänä en meinannu jaksaa tehdä mitään liikunnallista. Iski töiden jälkeen megaväsy. Meinas jäädä leukatreeni välistä, mutta saunan jälkeen heräsin sen verran että tein 3+3.

KLIK ja KLIK

Eilen pääsin muuten vetämään itseni tähän asentoon pienellä hypyllä ilman kuminauhaa. Edistystä! Jee ;)

DSC_0323%5B1%5D.jpg