On se pyöräily vaan niin mahtavaa! Voi pinkoa ihan niin lujaa kuin ikinä vaan jaksaa polkea. =) Varsinkin kun ei oo prätkäkorttia saatikka prätkää niin pyöräily onkin köyhän naisen ratkasu saada nauttia edes pienestä vauhdin hurmasta (ja Nanna, pyöräily on eri juttu kuin hiihto -> pyörässä on jarrut;). Tekis kyllä mieli eilisen pyöräilyn jäliltä sanua että älkää antako mun ikkää edes hankkia sitä prätkäkorttia. Tuli ihan sellanen fiilis että jos mä joskus esim kikserillä pääsisin ajaan niin talla ois heti pohjassa ja kortti sitä myöten hyllysä (tai minä pöpelikössä)! Että vink vink! ;)
   Mut joo.. takas pyöräilyyn. Mua on aina ottanut päähän sekä autoilijana ETTÄ pyöräilijänä kun suuuurinosa maantiepyöräilijöistä polkee haitolla autotiellä vaikka ihan vieressä menee helkkarin hyvä pyörätie!! Miksi?! Se ei oo mulle auvennu vasta kuin tänä kesänä. Ai mikä se syy on? No ne muut hitaammat. Tai ei siinä mitään, hidas saa olla kunhan edes jynkyttäisivät sielä saatanan reunassa!! Siis sekä kävelijät että hitaammat pyöräilijät. Ihan järestään kaikki sompailee Ihan Miten He Lystäävät! Useimmiten pyöräilijät laidasta laitaan ja kävelijät tallustaa keskellä tietä. ARGH! Ja täytyy sanua että vaaratilanteilta en oo välttynyt. Useimmiten niiden hitaampien pyörällä sompailijoiden takia. Esim eilen tipuin autotielle kun yks hitaampi menijä päättiki mennä vasempaan laitaan ihan huvikseen just kun oli ohittamasa sitä. Muutama kirosana pääs...   Ja hyvät ihmiset! Näyttäkää sitä käsimerkkiä mihin suuntaan olette pyörällä kääntymässä! Se auttaa HELEVETIN palijon muita ennakoimaan.
  Nii, miks en siis siirtyisi itse polkemaan kans autotielle? Koska musta tuntuu että mä olen siellä haitolla hitaampana menijänä, kun autot joutuu väisteleen. Pyörätiellä taas muut on mun haitolla. Jälkimmäinen vaihtoehto tuntuu vielä ainakin paremmalta vaihtoehdolta. Kahtotaan uudestaan sit kesän päätteeksi olenko vielä samaa mieltä. ;)

  En tiiä johtuu pyöräilystä vai siitä että nykyisin syön todella vähän leipää (aamu leivän sijasta puurua) että senttejä on kadonnu, BUT I`m very happy. =) En oo painua seurannu mitenkään aktiivisesti parin viime kuukauden aikana, joten olikin yllätys kun kesäkuun alussa hyppäsin puntarille ja kiloja oli tippunut melkeen pari viime käynnistä. Kesäpaidoista sen huomas viimistään että kroppa on kiristyny. Kaikki on löysiä ja roikkuu päällä. Samoin työhousut on ihan viime aikoina ruvenneet roikkuun peffasta ja vyötärö iso. Jeba jee! Me like. Tätä lisää!!

 

  PS: Täällä juttua siitä mikä mun liikunta aikaa vei toukokuussa...